Datele extrase din preferinţele a 388.000 de persoane au fost
adunate pentru a studia dacă indivizii se pot identifica cu Mac, PC
sau niciunul dintre ele, precum şi cu alte date sociale, cum ar fi
preferinţele politice sau cele alimentare.
Cincizeci şi doi la sută dintre persoanele chestionate se
identifică în calitate de utilizatori PC, un sfert ca utilizatorii
de Mac şi aproape restul de un sfert, cu niciunul dintre cele două.
În conformitate cu percepţiile anterioare referitoare la
produsele Mac, utilizatorii brand-ului tind să fie mai tineri decât
cei de PC, adoptând mult mai uşor noile tehnologii şi dorind să fie
consideraţi originali şi diferiţi.
Respondenţii care se bazează pe PC-uri s-au arătat
dornici de a vizualiza filme de la Hollywood, în timp ce persoanele
care preferă Mac-uri urmăresc producţii independente. De
asemenea, majoritatea celor care deţin PC-uri locuiesc în suburbii,
în timp ce omologii lor care preferă Mac locuiesc în inima
oraşelor. La cină 80% din utilizatorii de Mac consumă legume şi vin
roşu spre deosebire de fanii PC-urilor care beau vin alb.
În 2009 a fost efectuat un sondaj asemănător în urma căruia au
fost semnalate unele diferenţe. De atunci, însă, popularitatea
PC-uri a crescut cu 4 procente iar cea a Mac a scazut cu 6.
Este posibil ca succesul iPod-ului, iPhone-lui şi al iPad-ului
să poată contribui la dezvoltarea brandului, lucru care îi
afectează pe clienţii Mac care îşi doresc unicitatea.
În ultimul deceniu, atât Microsoft cât şi Mac au făcut tot ce
le-a stat în putere pentru a convinge publicul să devină fidel
produselor lor.
În ciuda aparentelor diferenţieri, publicurile celor două
companii au destule lucruri în comun, precum: terminarea unor
studii superioare şi preferinţa pentru publicaţia The New York
Times şi emisiunea televizată The Office.
Sursa:
Discovery